Tilbage til Menu
Vær En Der Dræber Kæmper
af Josef Prince

Da sagde David til filisteren: "Du kommer til mig med et sværd, med et spyd og med et spyd.
Men jeg kommer til dig i Hærskarers HERREs, Israels Hæres Gud, som du har forsmædt.
I dag vil Herren give dig i min hånd, og jeg vil slå dig og tage dit hoved fra dig."
1 Samuel 17:45-46.

Kære ven, begynd at praktisere Guds kærlighed til dig, og det vil omsættes til sejre i dit daglige liv. Jeg er sikker på, at du er bekendt med historien om, hvordan en ung hyrdedreng ved navn David kom mod en grim bølle af en kæmpe ved navn Goliat og besejrede ham. Jeg vil have dig til at forstå, at dette også kan være din historie og vidnesbyrd.

Der er ingen ubetydelige detaljer i Bibelen. Selv navnene i Bibelen bærer hemmeligheder til gavn for os. Navnet "Goliat" kommer fra det hebraiske rodord, galah, som betyder "forvist/landsforvist."

At blive forvist er at blive frataget alt, hvad du er, og alt, hvad du ejer. Så Goliats navn betyder i det væsentlige, at han var blevet frataget alt - "forvist/landsforvist." Hvilket navn! Goliat er et billede på djævelen, som han virkelig er – frataget alle sine våben mod os på grund af korset (Kol. 2:15).

Navnet "David" betyder på den anden side "elskede." Slaget i Elas dal var således en kamp mellem en Guds elskede og en afklædt landflygtig.

Grib denne åbenbaring: der skal nogen til, der ved, at han er Guds elskede, for at vælte en kæmpe! Dette er hemmeligheden bag at blive en der dræber kæmpe!

Det er lige meget, hvad din kæmpe er i dag. Det kan være et ægteskabsproblem eller en økonomisk situation. Begynd at se, at du er Guds elskede, og at dine kæmper vil falde sammen.

Min ven, Gud elsker dig. Du er hans elskede barn, uanset hvad du har eller ikke har gjort. Han elsker dig, som du er, fordi sandheden er, at du er blevet vasket hvidere end sne med Jesu blod.

Lev hver dag efter disse ord fra din kærlige Fader i himlen: "Du er mit elskede barn, i hvem jeg har velbehag." Han's gunst er over hele dig, uanset om du er sammen med din familie eller på din arbejdsplads og i alt, hvad du gør. Du er en velsignelse overalt, hvor du går.

Hvis Gud ikke tilbageholdte sin søn fra dig, hvorfor ville han så tilbageholde helbredelse, økonomisk forsyning, beskyttelse, fred i sindet og alle de andre velsignelser fra dig? Når den almægtige Gud er din kærlige Far, og du er hans elskede barn, hvilken frygt kan du så have?

Frygt for fortiden, nutiden og fremtiden? Frygt for ikke at få nok? Frygt for sygdom? Frygt for døden? Frygt for straf?

Mine elskede, når du får en åbenbaring om, hvor meget Gud elsker dig, og at han ser dig fuldstændig retfærdig ved Jesu Kristi blod, vil al din frygt forsvinde, for hvis Gud er for dig, hvem kan være imod dig (Rom. 8: 31)?

Er der kæmper i dit liv, der skal dræbes? Se væk fra dine omstændigheder og råb uden frygt til din Fader. Han elsker dig og vil aldrig dømme eller fordømme dig! Han elsker dig med en evig kærlighed.

Det er ikke nok at vide, at Gud elsker alle . Du skal vide og tro, at han elsker dig , og lade den åbenbaring varme og forankre dit hjerte i hans nåde, især når du fejler.

Og efterhånden som du bliver ved med at nære dig af hans kærlighed til dig, vil hans kærlighed begynde at flyde over i dig, og du vil modtage overordentlig rigeligt fra ham over alt, hvad du kan bede eller tænke! Med Gud på din side er intet umuligt!

Til Dag 31
OP